Suomalainen tennismaailma siirtyy ammattimaiseen kiinteistönhoitoon Granlund Managerilla

19.2.2021  |  10:14  |  Seurat, Yhteistyökumppanuudet

Suomen Tennisliitto on valinnut Granlundin kumppanikseen kiinteistöjen elinkaaren haltuunotossa ja hallinnassa. Granlund Manager -ohjelmisto on jo otettu käyttöön Meilahden Liikuntakeskuksessa, jossa suunnitelmallisen ylläpidon odotetaan laskevan kustannuksia ja nostavan olosuhteiden laatua.

TUTUSTU GRANLUND MANAGERIIN

Tennishallien tärkeimmät kilpailuvaltit ovat asiakastyytyväisyys ja korkealaatuiset olosuhteet. Huomiota halutaan kiinnittää myös hallien energiatehokkuuteen ja kunnossapitokustannuksiin. Suomen Tennisliiton ja Granlundin kumppanuus mahdollistaa kaikkien jäsenseurojen kiinteistöjen ylläpidon kehittämisen.

– Tarjoamme kaikille Suomen yli 100 tennishallille mahdollisuuden hyödyntää Granlund Manageria ja sen käyttöä tukevia palveluja, kertoo Granlundin kiinteistönpidon asiantuntija Verneri Tuomi.

Granlundin asiakkaita ovat tennismaailmassa jo esimerkiksi Aktia-Arena Kaarinassa, Talin Tenniskeskus ja Meilahden Liikuntakeskus Helsingissä. Meilahdessa uusi PTS-suunnitelma toimi herätyksenä hallin ylläpidon kehittämiselle.

– Kiinteistö on kaiken toimintamme perusta, mutta siitä huolehtiminen suunnitelmallisesti oli jäänyt tekemättä, myöntää Meilahden Liikuntakeskus Oy:n toimitusjohtaja Anssi Pärssinen.

Unisport, Kärcher ja Granlund ovat tenniksen olosuhdekumppaneita – tutustu olosuhdetoimintaan täältä

Nopea vikailmoitusten käsittely nostaa asiakastyytyväisyyttä

Granlund Manager otettiin Meilahdessa käyttöön helmikuussa.

– Toivomme ohjelmiston tasapainottavan kiinteistönhoitomme arkea, Pärssinen sanoo.

Pärssinen kertoo, että tilat halutaan pitää hyvässä kunnossa myös tulevina vuosina.

– Odotamme myös säästöjä, koska korjaaminen on aina ylläpitoa kalliimpaa.

GRANLUND MANAGER

Asiakastyytyväisyyden kannalta kriittisintä on palvelupyyntöjen nopea käsittely. Pelaajien antamat vikailmoitukset välitetään asiakaspalvelun kautta Manageriin ja edelleen huoltoon.

– Se varmistaa, että asiakkaan ilmoittama vika on huomioitu hänen seuraavaan käyntikertaansa mennessä – vaikka se olisi huomenna, Tuomi sanoo.

– Muistilapulle kirjoitettu tieto voi aina hävitä, Manageriin kirjattu ei.

Meilahdessa Granlund Manageriin on liitetty myös siivouspalvelujen vikailmoitukset, mikä helpottaa vikojen määrän seuraamista ja auttaa kehittämään siivouksen laatua.

Granlund Oy:n kiinteistönpidon asiantuntija Verneri Tuomi ja myyntijohtaja Pasi Oksanen sekä Tennisliiton toimitusjohtaja Teemu Purho.

Resurssien oikea mitoitus laskee ylläpitokustannuksia

Kiinteistön elinkaaren haltuunotto vaatii ylläpitostrategian. Sen luominen alkaa jo ennen Granlund Managerin käyttöönottoa kohdekierroksella. Tennishallin huolto- tai kiinteistöpäällikkö käy Granlundin asiantuntijan kanssa läpi koko kiinteistön.

– Tutkimme rakenteet ja järjestelmät, minkä jälkeen laadimme yhdessä kohteen huoltosuunnitelman, Tuomi kertoo.

Kohteelle voidaan toteuttaa myös energiatehokkuusselvitys. Kun huoltosuunnitelma ja kohteen talotekninen laitetieto on liitetty Granlund Manageriin, voidaan laskea, miten hallin kiinteistönhoidon resurssit riittävät tarvittaviin ylläpitotehtäviin.

– Opex-tarkastelu osoittaa, onnistuuko ylläpito omalla henkilökunnalla vai onko joitain tehtäviä ulkoistettava, Tuomi sanoo.

– Huolto saadaan näin optimoitua tehokkaaksi, mikä laskee operatiivisia kuluja.

GRANLUND: JOHDON RAPORTOINTIPALVELUT

Meilahdessa hallin johto varautuu Managerin avulla myös tuleviin huoltotarpeisiin ja niiden kustannuksiin.

– Meidän on olennaista tietää etukäteen, minkä verran kunnossapito vaatii työtunteja ja mitä kiinteistönhoitoon pitää budjetoida vuosittain, jotta kaikki tarvittava tulee tehtyä, Pärssinen sanoo.

Kannustimia tennishallien ilmastovastuuseen – tenniksen energiatehokkuus- ja sisäilmasertifikaatti tulossa

Kiinteistöjohtamisen tukeminen onkin tärkeä osa tennishallin elinkaaren hallintaa. Kiinteistöjen arvon säilyminen varmistetaan esimerkiksi oikein ajoitetuilla korjaushankkeilla. Tuomen mukaan hanketuet ovat yhä useammin kiinni vastuullisesta toiminnasta ja siitä, huolehditaanko kiinteistöstä huoltosuunnitelman ja energiatehokkuustavoitteiden mukaisesti.

– Molemmat on helppo näyttää toteen Managerista.

Granlund Manageriin voidaan liittää automatisoitu energiaseuranta, jolloin tuntitasoista energiadataa saadaan suoraan energiayhtiöstä. Uutena kannustimena Tennisliitto ja Granlund lanseeraavat tennishalleille oman energiatehokkuus- ja sisäilmasertifikaatin.

– Sen saavat hallit, jotka ryhtyvät energiatehokkuusselvityksen pohjalta toimeen energiankulutuksen ja hiilijalanjäljen pienentämiseksi.

Lisätiedot
Verneri Tuomi
verneri.tuomi(at)granlund.fi
puh. 044-0711363

Jaa:

Seuraava uutinen: Kärcher mukaan parantamaan… →